dijous, 24 de juliol del 2008

La redistribució per parcs i els torns de 12 hores es faran a mitjan agost


La direcció del departament de bombers va anunciar ahir que preveu tirar endavant la redistribució per parcs i la nova organització horària a mitjans d’agost. El director del cos especial, Jordi Boixader, va afirmar: "Volem mantenir el sistema de vacances que es va demanar a principis d’any de cara als mesos de juliol i agost, per iniciar a mitjans del mes vinent els horaris que ja es van anunciar." D’aquesta manera, l’organització en torns de dotze hores els dies de cada dia i de 24 durant els caps de setmana arriba un mes i mig després del que la direcció va preveure inicialment.

Pel que fa a la redistribució per parcs, Boixader va apuntar ahir: "Hem fet una avaluació i entre aquesta setmana i la vinent farem la planificació del mes d’agost", i va fer referència als bombers que no van demanar cap destinació concreta amb l’argument que el principi de mobilitat és contrari al de concurs. "Qui no hagi sol·licitat un lloc en concret, nosaltres ja hem donat l’opció de triar-lo", va comentar.

renovació del parc mòbil

El director adjunt, Sergi Flucha, va aprofitar la presentació del nou camió escala per explicar l’ampliació del parc mòbil, que es preveu que es completi cap al mes d’agost de l’any vinent. A més de renovar els vehicles que tinguin més de vint anys, la direcció licitarà a finals d’aquest any la compra d’un vehicle per apagar materials perillosos, dos vehicles de foc de dos metres d’alçada per poder fer la primera intervenció en indrets de difícil accés i quatre vehicles d’enllaç que afavoreixin la mobilitat entre casernes.

El cos de bombers comptarà també els mesos vinents amb un nou sistema de telecomunicacions digital, un rocòdrom i un túnel de foc, que estarà disponible entre finals d’agost i principis de setembre, i un braç articulat, que permetrà una accessibilitat més gran amb mitjans aeris. "Permetrà fer actuacions a més de 30 metres, però també a sobre d’un edifici i en ubicacions com un riu o en un barranc", va especificar el director del departament.

respostes al sindicat

Boixader també va respondre a algunes de les crítiques fetes des de l’Associació de Bombers d’Andorra (ABA) durant les últimes setmanes, i va assegurar que l’acusació d’assetjament psicològic està "totalment infundada". En aquest sentit, Boixader va dir que "qui tingui fets demostrables en contra de la direcció que actuï, però ni és el meu interès ni he perjudicat a ningú".

El director dels bombers va defensar també el sistema dels SMS per cobrir les guàrdies reconduïdes i va argumentar que "si un bomber està de baixa s’ha de trobar algú que pugui cobrir-lo, ja que si és una necessitat, que vingui ha de venir". Així mateix, Boixader va apuntar que si no es permet realitzar canvis de guàrdia entre els bombers és perquè "el nostre projecte està enfocat diferent, perquè no hi hagi casos de desconnexió". Finalment, Flucha va justificar l’obertura d’expedients als tres agents que no van assistir a les guàrdies i va matisar que "dos d’elles estaven programades des del 19 de març", mentre que la tercera "va ser una baixa d’última hora". En aquest sentit, la direcció va explicar que "l’obertura de l’expedient no vol dir que se sancioni sistemàticament, sinó que ha de servir per aclarir aquests fets".

La direcció defensa que el camió escala arriba fins als 25 metres

La direcció del cos de bombers i el tècnic francès encarregat d’impartir la formació del nou camió escala, Christophe Cassey, van defensar ahir que el vehicle pot arribar a assolir els 25 metres d’altura, tal com constava en el concurs i contràriament al que argumentava l’Associació de Bombers d’Andorra (ABA). Durant la formació, Cassey va explicar que les característiques del vehicle respecten la normativa europea i que, disposat a una distància de sis metres respecte de la façana arriba als 23,50 m, però que situat a 2,70 m i a 75 graus "arriba als 25 m al nivell de terra".

L’explicació del tècnic francès arriba després que la junta del sindicat reiterés ahir que "el camió no compleix l’edicte, ja que no arriba als 25 metres". L’ABA va assegurar també que "la direcció no va fer cap cas de les recomanacions realitzades des de la comissió encarregada ni les va tenir en consideració". En aquest sentit, des de la junta del sindicat es va incidir en el fet que la comissió es decantava per alguna de les altres dues marques que hi havia sobre la taula i demanava que el vehicle tingués tracció a les quatre rodes. "Tècnicament hi ha altres marques que són millors", van assegurar els representants dels treballadors.

Sobre aquesta qüestió, el director adjunt, Sergi Flucha, va assegurar que "hem donat més puntuació a aquesta marca" i va apuntar que algunes de les característiques que han fet que es decantessin per aquesta elecció han estat que "no sobresurt pel darrere", que "té més mobilitat" i que "l’estabilització es pot desplegar encara que hi hagi un cotxe al costat del camió". El vehicle té una llargada de 8,75 metres, quatre metres menys que l’anterior, i ha suposat un cost de 426.000 euros.

Pel que fa a la baixa participació dels bombers en la primera jornada de formació, el director del cos, Jordi Boixader, va dir que "hi ha quatre efectius que faran una formació de 24 hores i que després la impartiran a la resta" i va assegurar que "tots els que utilitzaran el vehicle rebran la formació". De moment, segons la direcció, hi ha hagut 28 agents que han fet un curs de quatre hores, i ha rebut les crítiques d’alguns bombers, que lamenten que "es va fer a l’aparcament del Funicamp, a 32 graus, i això va suposar que s’haguessin de tancar dos parcs durant quatre hores".